Khamis, Januari 01, 2009

Ibnu Abi dan 'Orang Baru'

23 Disember 2008 (Selasa) merupakan hari yang bermakna kepada Ibnu Abi dan keluarga. Ibnu Abi mendapat cahaya mata yang kedua pada pukul 7.30 malam. Seorang putera.

Isteri yang tercinta telah selamat melahirkan di Pusat Rawatan Mahsuri (PRM) di Bandar Darulaman. Alhamdulillah, semuanya lancar. Ibu dan anak sihat-sihat belaka.

Sedikit mencemaskan ketika dalam perjalanan ke PRM. Isteri berasa sakit yang amat sangat. Tambah mencemaskan kerana kereta yang dipandu Ibnu Abi terpaksa berhenti seketika untuk memberi laluan kepada keretapi. Setiap detik terlalu mencemaskan.



Sampai di PRM lebih kurang pukul 6.30 petang. Setelah mendaftarkan nama dan melalui beberapa prosedur biasa, isteri pun dimasukkan ke dalam bilik bersalin. Ibnu Abi turut bersama-sama menemankan isteri. Tepat pukul 7.30, Ibnu Abi dengan rasminya mendapat cahaya mata yang kedua.

3.2 kg. Itulah berat cahaya mata baru ini. Mukanya mirip Alongnya. Semoga dengan kehadiran putera baru ini ke dalam keluarga Ibnu Abi, akan menceriakan lagi kehidupan Ibnu Abi sekeluarga.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan